هزینه عمل لازک در تهران

هزینه عمل لازک در تهران

در سال‌ های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های درمانی تصحیح دید بسیار افزایش یافته است. یکی از تکنیک‌های جدید برای تصحیح عیوب انکساری چشم لازک است. از آن جایی که ممکن است برخی افراد درباره این عمل سوالاتی از قبیل:

عمل لازک چیست؟

عوارض عمل لازک چیست؟

مزایا و معایب عمل لازک چیست؟

هزینه عمل لازک در تهران چقدر است؟

داشته باشند، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به تمام سوالات فوق پاسخ دهیم.

 

عمل لازک

عمل لازک، برای رفع عیوب انکساری چشم مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم انجام می گیرد. بعد از عمل لازک، اصلاح دید صورت گرفته و دیگر بیمار نیازی به استفاده از عینک و لنز نخواهد داشت. در سال 1999 میلادی برای اولین بار چشم پزشک آمریکایی، لازک را ابداع کرد. در عمل لازک از لیزر اگزایمر برای انجام عمل استفاده می شود. در این روش، پوسته ی سطحی قرنیه که اپی تلیوم نامیده می شود برداشته شده و سطح قرنیه لیزر می شود.

یکی از مزیت های جراحی لازک نسبت به جراحی های دیگر این است که در این روش بیمار عوارض حاصل از برش قرنیه را تجربه نخواهد کرد. برای انجام عمل لازک، پزشک درخواست بعضی از آزمایشات مقدماتی را خواهد کرد؛ زیرا چشم پزشک قبل از انجام لازک، نیازمند بررسی شرایط عمومی و فیزیولوژیکی بدن بیمار خواهد بود.

 

شرایط مناسب برای عمل لازک چشم

بیمارانی که شرایط مناسب برای لیزیک را ندارند، عمل لازک برای آن ها انتخاب بهتری است. برای انجام عمل لازک، بیمار باید حداقل 18 سال داشته باشد و در طول یک سال گذشته شماره چشم وی باید ثابت باشد. داشتن مشکلات چشمی در گذشته، درنتیجه عمل لازک اشکالاتی به وجود می آورد.

افرادی که قرنیه چشم بسیار نازک تری دارند و همچنین دارای نزدیک بینی شدید تری هستند انجام عمل لازک برای آنها پیشنهاد مناسب‌تری است. البته بهتر است افراد در مورد مزایا، معایب و هزینه عمل لازک در تهران اطلاعات کافی به دست بیاورند و سپس اقدام به انجام این عمل کنند.

هزینه عمل لازک در تهران

هزینه عمل لازک در تهران

عوارض بعد از عمل لازک

عمل لازک جزء عمل های رایج است و درصد موفقیت در این عمل بالاست. ولی با این حال مانند همه عمل های دیگر می تواند دارای عوارض باشد. بسیاری از عوارض جانبی و مشکلات احتمالی پس از انجام عمل لازک چشم با استفاده از عمل های مکمل و برخی روش های درمانی دیگر قابل درمان است. عوارض احتمالی عمل لازک عبارتند از:

مشکل در بینایی: حساس بودن به نور و احساس سوزش خفیف در چشم از عوارض احتمالی بعد از عمل است که بعد از چند روز برطرف می شود؛ اما در بعضی اوقات عارضه های مانند دید هاله ای، دید مه آلود و خیرگی در شب دیده می شود. در بسیاری از اوقات این عارضه ها موقتی بوده و بعد از حدود 6 ماه بعد از عمل، بهبودی حاصل می شود.

خشکی چشم: یکی از عارضه های شایع عمل لازک خشکی چشم است. خشکی چشم که با کاهش تولید اشک در چشم همراه است، باعث ناراحتی و ایجاد مشکل در چشم می شود. خشکی چشم به دلیل صدمه ای که به اعصاب قرنیه وارد می شود به وجود می آید. این عارضه به طور موقتی است و بعد از گذشت چند ماه بعد از عمل و استفاده از قطره های تجویز شده بهبود پیدا می کند.

عفونت چشم: این عارضه جزء نادرترین عوارض بعد از عمل لازک است. برای جلوگیری از عفونت بلافاصله بعد از عمل از قطره های چشمی استفاده می شود که باعث پیشگیری از عفونت چشمی می شود.

مشکل در پرده چشمی: بعد از انجام عمل لازک، از یک پرده نازک به نام فلپ لیزیک بر روی سطح قرینه استفاده می شود. در بعضی از اوقات، این پرده به درستی بکار برده نمی شود و به درستی بر روی سطح قرنیه نمی چسبد. در صورت بروز این عارضه، اختلال در بینایی به وجود می آید.

عدم اصلاح بینایی: یکی دیگر از عوارض احتمالی لازک دست پیدا نکردن به اصلاح بینایی به صورت کامل است. این عارضه گرچه به ندرت اتفاق می افتد ولی باعث می شود افراد برای انجام بعضی فعالیت های روزانه به استفاده از عینک و لیز احتیاج پیدا کنند. عدم اصلاح بینایی بعد از عمل لازک ممکن است به دلیل کم یا زیاد برداشتن سطح قرنیه اتفاق بیافتد.

ولی با وجود همه این عوارض احتمالی، عمل لازک نسبت به بقیه روش های رفع عیوب چشم دارای عوارض کمتری است و احتمال عدم مو فقیت در عمل لازک بسیار پایین است.

 

معایب عمل لازک

اگرچه عمل لازک یک عمل موفقیت آمیز است اما این عمل هم مانند سایر جراحی‌ها دارای برخی معایب است که عبارتند از:

• بهبود چشم در روش لازک، روندی به مراتب طولانی تری نسبت به روش های دیگر دارد. اصولا یک تا دو هفته طول می کشد تا بازیابی دید بعد از عمل لازک حاصل شود.

• استفاده از قطره های استروئیدی باید به مدت چند هفته بعد از عمل ادامه داشته باشد.

• برای جلوگیری از برخورد پلک ها بعد از عمل لازک، از لیز تماسی بانداژ استفاده می شود. این لایه محافظتی باید به مدت 3 تا 4 روز بعد از عمل باقی بماند.

• احساس درد بعد از عمل در روش لازک بیشتر از سایر روش ها است.

هزینه عمل لازک در تهران

هزینه عمل لازک در تهران

مزایای عمل لازک

عمل لازک نسبت بقیه روش ها دارای مزایایی است که در زیر به شرح آن می پردازیم.

• میانه ی قرنیه (استروما) دستکاری نمی شود و در نتیجه استحکام آن حفظ می شود. آسیب به قرنیه در این روش بسیار کم است.

• به اعصاب قرنیه در عمل لازک کمتر آسیب وارد می شود.

• عارضه خشکی چشم بعد از عمل در این روش کمتر از روش های دیگر است.

• زمان بسیار کمی برای جراحی لازک احتیاج است.

• عمل لازک به بیهوشی نیاز ندارد و با استفاده قطره های بی حسی عمل انجام می شود.

• در حین انجام عمل لازک بیمار درد خاصی را تجربه نمی کند و بیمار احساس سوزش نخواهد داشت.

• برای انجام این عمل پزشک به کمک دستیار نیاز ندارد.

• انجام عمل لازک بیشتر از یک بار امکان پذیر است.

• هزینه عمل لازک در تهران مقرون به صرفه است.

 

مراقبت های بعد از عمل لازک

عمل لازک یک عمل سرپایی است و مدت زمان لازم برای انجام این عمل بسیار کوتاه است. بیمار بعد از یک استراحت یک روزه می تواند به حالت عادی زندگی برگردد. برای بهبودی کامل بهتر است بیمار مراقبت های بعد از عمل را به طور کامل رعایت کند.

  • پس از جراحی لازک از داروها و قطره های تجویز شده طبق دستور پزشک در زمان ها تعیین شده استفاده شود.
  • در صورت احساس درد، از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید.
  • تا زمانی که بانداژ بر روی چشم است بهتر است به خوبی بیمار استراحت داشته باشد تا اپی تلیوم شما به خوبی ترمیم شود.
  • تا 4 روز بعد از عمل و تا زمان برداشتن بانداژ چشم ها نباید شسته شود. برای تمیز کردن صورت بهتر است در این مدت از دستمال های مرطوب استفاده شود.
  • پس از جراحی لازک، باید از نگاه مستقیم به نور اجتناب شود.
  • حداقل تا دو ماه بعد از عمل نباید ورزش های سنگین صورت بگیرد.
  • شنا کردن بعد از 3 الی 4 هفته بعد از عمل ممنوع است و بعد از این مدت هم باید حتما از عینک شنا استفاده شود.
  • بعد از عمل نباید تا چند ماه از لنزهای زیبایی استفاده کرد؛ زیرا استفاده از لیزهای زیبایی ممکن است باعث ایجاد مشکل عفونی در چشم شود.
  • استفاده از عینک های آفتابی مناسب و استاندارد بعد از عمل الزامی است؛ زیرا عینک های آفتابی مانع از برخورد اشعه ی خورشید به چشم و آسیب به آن می شود.
  • بعد از عمل تا حدود یک ماه، از مالیدن و فشار به چشم اجتناب شود.
هزینه عمل لازک در تهران

هزینه عمل لازک در تهران

دوران نقاهت عمل لازک

دوران نقاهت و مدت زمان اصلاح دید بعد از عمل، به شماره چشم بیمار بستگی دارد. این مدت زمان بین 2 هفته تا 2 ماه متغیر است. افرادی که دارای شماره چشم زیاد و نزدیک بینی شدید هستند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا دید کامل را بدست آورند.

 

هزینه عمل لازک در تهران

هزینه عمل لازک در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عامل هایی تاثیر گذار بر روی هزینه عمل لازک در تهران، جراح چشم است. مسلما جراحان بنام و مجرب دارای هزینه عمل بسیاری نسبت به جراحان تازه وارد هستند. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه عمل لازک در تهران، نوع وسایل و تکنولوژی بکار رفته در آن است. بدیهی است تکنولوژی های مدرن که چشم را به روش کامل ارزیابی می کند و نقص های دید را دقیق تر مورد بررسی قرار می دهند، گران تر هستند. نوع بیمه و داشتن بیمه تکمیلی از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه عمل لازک در تهران است.

6 پاسخ
  1. راشد
    راشد گفته:

    سلام دکتر خسته نباشید من 25سالمه. نمره چشمامو دقیق نمیدونم اما از 6بیشتره میخواستم بدونم میتونم عمل لازک یا عمل های دیگه چشم داشته باشم؟ و این ک از نظر سنی مشکلی ندارم

    پاسخ
  2. محسن اکبری
    محسن اکبری گفته:

    سلام و وقت بخیر،

    من در سن ۲۰ سالگی عمل لازک کردم و الان در سن ۴۲ سالگی آستیگماتیسم برگشته آیا امکان عمل مجدد لازک را دارم؟

    پاسخ
  3. علی اصغر جوادی
    علی اصغر جوادی گفته:

    سلام وقتتون بخیر.هزینه لنزیک چقدر میشه.یکی از چشمانم رو شما توی بیمارستان به آفرین عمل کردید ،ممنپن میشم راهنماییم کنید
    09126974013

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *