علت تیرگی زیر چشم

علت تیرگی زیر چشم

علت تیرگی زیر چشم و روش های درمان آن

تیرگی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر فردی در هر دوره سنی رخ دهد و نشان دهنده بیماری خاص در بدن انسان باشد. تیرگی زیر چشم موجب جلوه نامناسب چشم انسان می شود. به همین دلیل اغلب کسانی که از تیرگی زیر چشم رنج می برند به دنبال روش هایی برای رفع آن هستند. راه های متعددی برای درمان تیرگی چشم وجود دارد که اغلب اوقات توسط پزشک چشم قابل درمان است.‌ اما علت تیرگی زیر چشم چیست؟ برای اینکه بخواهید برای درمان تیرگی زیر چشم اقدام کنید ابتدا باید از علت بروز این مسئله مطلع شوید. در این مطلب به معرفی علت های تیره شدن پوست زیر چشم و روش های درمان این عارضه می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سیاهی یا تیرگی زیر چشم نشان دهنده چیست؟

سیاهی یا تیرگی زیر چشم یکی از انواع عارضه های پوستی است که در برخی مواقع نشان دهنده اختلال در عملکرد بدن انسان و وجود بیماری های مختلف بدن است. سیاهی تیرگی چشم موجب از بین رفتن نشاط و شادابی پوست می شود و همچنین موجب زیاد نشان دادن سن پوستی می شود. به همین دلیل بهتر است با دانستن علت تیرگی زیر چشم جهت درمان این عارضه اقدام شود. علت سیاهی یا تیرگی زیر چشم عبارت است از:
1. نداشتن خواب کافی: نداشتن خواب کافی یا کم خوابی از دلایل بسیار مهمی است که به صورت طولانی مدت باعث تیرگی زیر چشم انسان می شود. تیرگی زیر چشم معمولاً زمان اتفاق می افتد که چشم ها به دلیل نداشتن استراحت به اندازه در ناحیه زیر چشم دچار اختلال گردش خون شوند و سیاهی زیر چشم اتفاق بیافتد.
2. ژنتیک: ژنتیک مسئله دیگری است که باعث بروز عارضه تیرگی زیر چشم می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، علت تیرگی زیر چشم برخی افراد به دلیل مشکلات ژنتیک است. در واقع ممکن است تیرگی زیر چشم بدون هیچ دلیلی از والدین به فرزندان منتقل شود‌.
3. کم بودن میزان مصرف آب: کم آبی یا مصرف کم آب در طول روز از علت های شایع تیرگی زیر چشم است که ممکن است برای عده ای از افراد اتفاق بیافتد. مصرف نکردن آب به اندازه کافی در طول روز باعث می شود تا رگ های خونی زیر چشم خشک شوند و اختلال گردش خون در ناحیه پوست زیر چشم اتفاق بیافتد.
4. برخورد مستقیم نور آفتاب به پوست زیر چشم: پوستی که در قسمت زیرین چشم انسان قرار گرفته است از حساسیت بالایی برخوردار است. در این ناحیه رنگدانه هایی وجود دارد که ممکن است در اثر برخورد نور مستقیم خورشید دچار تغییر رنگ شوند. این تغییر رنگ در اغلب موارد باعث تیره شدن پوست زیر چشم می شوند.
5. مصرف دخانیات و مواد مخدر: در بسیاری از مواقع علت اصلی تیرگی پوست زیر چشم انسان به دلیل مصرف کردن دخانیات و مواد مخدر است‌. کسانی که به صورت روزانه از دخانیات و مواد مخدر استفاده می کنند با مشکل کمبود خون درون رگ ها مواجه می شوند که این مسئله باعث تیرگی پوست زیر چشم می شود.

علت تیرگی زیر چشم

علت تیرگی زیر چشم

چه بیماری هایی در بدن انسان باعث تیره شدن زیر چشم می شوند؟

متاسفانه به دلیل حساسیت بالای پوست در ناحیه زیر چشم، عده زیادی از افراد به دلیل بیماری های مختلف با مشکل تیرگی پوست زیر چشم همراه هستند. مهم ترین بیماری هایی که باعث بروز تیرگی زیر چشم می شوند عبارت هستند از:
• کمبود آهن و کم خونی
• آلرژی و حساسیت شدید پوستی
• بیماری های عصبی .
• سر دردهای میگرن
• مشکلات تیروئیدی
• بیماری های گوارشی مانند بیماری های کلیوی و معده
• کمبود برخی از ویتامین ها مانند E. C. D

این مقاله را هم بخوانید:
آیا بلفاریت چشم خطرناک است

چه روش های برای درمان عارضه تیرگی زیر چشم وجود دارد؟

روش های درمان عارضه تیرگی زیر چشم با توجه به علت بروز این عارضه متفاوت است. برای درمان عارضه سیاهی زیر چشم باید به چشم پزشکان متخصصی که در این زمینه فعالیت می کند، مراجعه شود. پزشک متخصص با معاینه پوست اطراف چشم از روش های مختلفی برای درمان این عارضه پوستی اقدام می کند. برخی از روش های رایج از بین بردن تیرگی زیر چشم عبارت هستند از:
• تزریق چربی زیر چشم
• تزریق بوتاکس
• تزریق فیلر و مزو ژل
• تجویز انواع دارو و ویتامین
• لیزر درمانی

چه راه هایی برای جلوگیری از تیرگی زیر چشم وجود دارد؟

اگرچه ممکن است این عارضه در برخی مواقع به آسانی قابل درمان نباشد اما راه های بسیاری وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توان از بروز این عارضه در زیر چشم جلوگیری کرد. روش های پیشگیری از تیرگی زیر چشم عبارت هستند از:
• مصرف انواع ویتامین مورد نیاز بدن
• مصرف حداقل 8 لیتر آب در طول روز
• استفاده از کرم های ضد آفتاب در اطراف چشم
• داشتن خواب کافی
• پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

علت تیرگی زیر چشم

علت تیرگی زیر چشم

مراجعه به پزشک
در مطلب بالا به بررسی اینکه علت تیرگی زیر چشم چیست و چه عواملی باعث بروز این عارضه در زیر چشم می شوند، پرداختیم. دانستیم که ژنتیک، کم آبی، کم خوابی، مصرف مواد مخدر و…از علت های اصلی تیرگی زیر چشم هستند که معمولاً توسط پزشک متخصص چشم تشخیص داده می شوند. کسانی که از عارضه سیاهی و تیرگی زیر چشم رنج می برند می توانند با مراجعه به پزشک متخصص با تزریق چربی، ژل، بوتاکس، لیزر و…برای رفع این مشکل اقدام کنند. دکتر رضا پورمازار جراح و متخصص بیماری های چشمی با استفاده از بهترین متد های روز دنیا برای رفع این عارضه اقدام می کند. شما می توانید با مراجعه به مطب دکتر رضا پورمازار علاوه بر جراحی های مرتبط با چشم و درمان بیماری های چشمی، برای تزریق ژل، بوتاکس و…جهت درمان تیرگی زیر چشم اقدام کنید.

این مقاله را هم بخوانید:
علائم آب سیاه چشم

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *